Ozdoba levé části hlavičky
Horní část menu Spodní část menu
Pozadí mezi menu
Socha z letohrádku Rendez-vous, která symbolizuje slunečné dopoledne
Konec menu

Obrázek, vložený sem kvůli kreténskému Internet Exploreru Tomášův Internet

Z TOMOVA DIÁŘE

Prosinec. Období, kdy vládu nad přírodou přebírá zima a duším a myslím lidí vládnou Vánoce. Pro někoho období půstu a odříkání, pro jiného období konání dobrých skutků, pro většinu lidí však jen shon a chvat.

prosinec 2013

5. prosince 2013
(čtvrtek)
5. PROSINEC - DEN, KDY CHODÍ ČERTI A AUDITOŘI
Tohle období doopravdy není pro mě ani trochu nudné. V práci spousta malých zakázek a tolik práce, až ji sotva stíhám. Doma zateplujeme půdu a budujeme tam novou prkennou podlahu. Mezi tím už je čas jen na spánek a ani toho není dostatek.

Dnešek si však přichystal ještě specialitku navíc. Je 5. prosince, večer tedy budou chodit čerti... ale na náš podnik se chystá někdo mnohem horší - auditoři. A nebude to jen tak ledajaký audit - bude to rovnou dvoudenní recertifikační audit ISO. Netěším se na to - ne, že by v našem podniku byl takový nepořádek a zmatek - ale přece jen kontrola je vždycky nepříjemná a auditor se vždycky snaží něco najít, minimálně proto, aby bylo vidět, že audit neodfláknul a dělal ho pečlivě.

Aby toho nebylo málo, navíc tu není moje kolegyně Libuška, moje velké povzbuzení v takových případech. Tak tedy pracuju a netěším se na budoucnost. Jen mě napadají samé hlášky z filmů. Obzvlášť z filmu Přednosta stanice.

"Já jsem generální inspektor transverzální dráhy!"
"Hmm, abysme postavili na kafe."
"No dovolte, já jsem Váš nadřízený!"
"Tak jste měl dát vědět předem a my bysme vyvěsili girlandy a VÍTÁME VÁS."
"Já si jednou provždy vyprošuji podobný tón."

"Víte co, pane kolego? My si uděláme revizi."
"Aaaa. A nebo si uděláme knedliky s vajíčkem."
"Ale ne, pane kolego, vy mi nechcete rozumět. Uděláme si ÚŘEDNÍ revizi. Přinesete sem soupis majetku, výkazy, vlakopisy a to budete koukat, jak nám ten čas pěkně uteče."

Rychle pofackovávám hlášení, dávám podepsat, co má být podepsáno a zatímco odvádím práci, přicházejí ke mně první zprávy - o zahájení auditu, o tom, že jeden z auditorů je u kolegyní na odbytu a druhý se vydává na procházku výrobou. Jak se postupně blíží, napadají mě hlášky Sama Hawkinse z prvního dílu filmů od Vinnetouovi, když stál přivázaný u mučednického kůlu.

Jsem to ale nezdvořák, chtějí mě skalpovat a já jim nemám na hlavě co nabídnout.

Nejhorší je, že mě svědí skalp a já se nemůžu poškrábat.

Při práci vymýšlím způsoby, jak uniknout auditorovi. Co třeba vyvěsit na dveře cedulku "Půda" a zamknout dveře? Nebo že bych šel na oběd a zůstal tam až do večeře?

Zatím čas běží a já jít na oběd opravdu musím. Když se vracím, akorát auditor se zájmem obchází kolem stroje, sousedícího s naší kanceláří. Hrome. Hannibal ante portas. Vteřiny se slévají v minuty, dveře se neotevírají a když vyhlédnu ven, je kolem pusto prázdno. Buď tady auditor už byl nebo se o naší kancelář nezajímal. Později se dozvídám, že jsem opravdu návštěvu auditora přečkal na obědě.

Spokojeně jdu tedy lidem roznášet "vejplatnice" a když se po nějaké čtvrthodině vrátím, otevřu dveře kanceláře a slyším hlasy. Auditor!!

Je to tak, i druhý auditor to tady poctil svou návštěvou, ale všechno odpovídal náš zkušený vedoucí výroby Lubor a auditora nic nijak zvlášť nezajualo a tak se nezdržel.
Uff, to je úleva! Teď už jen přestát angličtinu, utéct čertům i uragánu Xaver, který pustoší severní Evropu a jeho okraj zasáhne i nás... a budu moct dnešní den úspěšně zakončit.

Nakonec ale nebylo nic tak dramatické, jak to na první pohled vypadalo. Angličtina nepřinesla nic neočekávaného, čertíci na náměstí v Hostinném byli malí a milí a po uragánu zatím není ani vidu, ani slechu. Ani by už přijít nemusel.

CHORVATI PROTI PARTNERSTVÍ LESBIČEK A GAYŮ
Chorvatský parlament odsouhlasil změnu ústavní definice manželství jako svazku muže a ženy. Tím umožnil vznik manželství i mezi osobami stejného pohlaví. Následně však o tom bylo vyhlášeno referendum a Chorvaté tuto změnu odmítli. Tak budou muset být doposud vzniklé svazky osob stejného pohlaví prohlášeny za neplatné.

POKUTOVÁNÍ SEXU ZA PENÍZE
Ve Francii se rozhodli omezit prostituci tím, že budou pokutovat nikoliv samotné nevěstky, ale jejich zákazníky. Koho chytí, že vyhledává služby prostitutek, dostane pokutu a když ho chytnou opakovaně, pokuta se ještě zvýší.
Zákon budí ve Francii protichůdné reakce. Souhlasí s ním feministicky, nesouhlasí samotné nevěstky a s nimi i 2/3 Francouzů.

150 LET FOTBALU
V roce 1863 vznikla první fotbalová asociace, která vytvořila pravidla fotbalu jak je známe dnes. Fotbal se tak hraje už 150 let.

OBROVSKÁ POKUTA ZA NEETICKOU ANTIREKLAMU
Právník, který zadal inzerát, nabádající voliče aby nevolili Karla Schwarzenberga, byl odsouzen k obrovské pokutě 850 000 Kč. Česká advokátní komora ho totiž vyhodnotila jako lživý a neetický, protože tvrdil, že Karla Schwarzenberga podporuje Studetoněmecký krajanský spolek kvůli jeho snaze zrušit Benešovy dekrety.

11. prosince 2013
(středa)
DEN SPLYNUTÍ NEBE SE ZEMÍ
Už druhý den u nás panuje inverze a zatímco hory vzpomínají na svou pradávnou minulost, kdy byly ostrovem ve skutečném moři, my v tom dnešním moři oblačném toneme a popadávají nás všelijaké nálady. Obzvlášť, když toneme také v přívalu práce, který nevypadá, že by se chtěl zmírnit.

Taková mlha však také nemusí být úplně špatným motivem pro fotografování. Včera byla tak hustá, že nebe splývalo se zemí...

Splynutí nebe a země

...a druhdy důvěrně známé scenérie se staly tajemnými, neurčitými...

Potok Sovinka blízko soutoku s Labem

...a tam, kde jindy koleje zatáčejí mezi stromy, dnes mizí v neurčitých stínech...

Trať uprostřed ničeho

...z nichž se možná vynoří mlžný vlak, vezoucí do nenávratna ty, jejichž čas už pominul, zatímco ze stromů budou dál kanout na zem křišťálové krůpěje nebeských slz.

Trať, směřující ke kunčickému nádraží dnes míří do neznáma.

Stejnou vzpomínkou jako oni už se snad brzy stane i objížďka, která nám komplikuje život už od konce léta.

Zákaz vjezdu

Stejně rychle a nezadržitelně, jako kolem nás plynou cáry mlžných mračen, plyne i čas a ten nám právě přinesl zajímavou chvíli - máme 11. 12. 13, 14:15.

Obrázek, vyfotografovaný 11. 12. 13 ve 14:15.

Tahle výjimečná chvíle nás zastihla na obvyklé cestě z Dolní Branné do Vrchlabí. Notoricky známé obrázky budete ale dneska asi jen těžko poznávat.

Tenhle obrázek tentokrát pozadí Windows XP nepřipomíná ani dost co málo.

Kde se jindy náš zrak vznáší až k vrcholkům hor, tam dnes nedohlédneme ani k nejbližším stromům.

Údolí Principálku

Při chůzi po cestě, která je vlastně jen vyjetou kolejí v poli, nějak podezřele těžknou nohy a boty mění barvu z hnědé na hnědočervenou. Naštěstí je podél silničky do údolí Principálku v příkopech dostatek sněhu na to, aby mi posloužil jako šikovná rohožka.
Místy je ho ale až příliš velký dostatek. Nafoukal ho tam uragán Xaver a já se teď probořil až po pás.

Údolí Principálku se pohroužilo do odstínů bílé, šedé a černé a jediné, co v něm má jinou barvu, je samotný potůček Principálek, posílený vodou z tajícího sněhu, splachující hlínu z polí.

Cesta údolím Principálku

Tam, kde jestě před nedávnem byla džungle, je jen pár žlutých rákosinových stvolů.

U ostrova uprostřed Principálku

Na soutoku Labe a Principálku...

Soutok Labe a Principálku

...je tentokrát nejzajímavější velký kontrast vody Labe a Principálku.

Soutok vod Labe a Principálku

I na louce "U salaše" nám oči zavazuje mlžný šátek...

Císařská louka alias U salaše alias V ráji alias U dubu

...který ještě houstne nad plochami bílého sněhu jako bílé zakletí.

Bílé zakletí nad krajinou

A jen starý dub pevně stojí uprostřed louky jako strážce tajemného podsvětí.

Dub uprostřed mlh

Je pod ním i v tomhle šedivém dni plném tušených záhad hezky, skoro inspirativně na básnění, ale nějak mě nic nenapadá.

Poetická nálada pod dubem

Hůř je na můstku přes Bělou.

Můstek přes Bělou

Na něm je sníh a led, pod ním propast na jejímž dně bouří dravé vody, které by spolkly spadnuvšího jako malinu. :o) Měl jsem v sobě nejisté pocity při přecházení, ale dobře to dopadlo, koupel v ledové vodě se nekonala a já tak můžu spokojeně jít zimním lesem a fotografovat hezký meandr Bělé, který teď hezky vynikne, protože je v Bělé hodně vody z tajícího sněhu.

Meandr Bělé

Zbytek cesty už nepřináší nic pozoruhodného.

Odpoledne znamená opět práci na půdě. Dneska šlo pokládání prkenné podlahy mnohem líp, než včera a tak už jich máme položených 21. Zbývá jich tedy položit ještě 8, ale to asi půjde nejhůř, protože budeme mít čím dál menší výběr prken.

ZEMŘEL NELSON MANDELA
6. prosince zemřel ve věku 95 let bojovník proti rasistickému režimu a první prezident svobodné a spravedlivé Jihoafrické republiky Nelson Mandela. Pokoj jeho duši a čest jeho památce.

VIKTORKA PLZEŇ SI ZAHRAJE EVROPSKOU LIGU
Viktorka Plzeň hrála Ligu mistrů, ale zatím se jí to nedařilo - se silným Manchester City a Bayernem Mnichov neměla mnoho šancí vyhrát a jen vinou smolného vlastního gólu prohrála v Moskvě s tamním CSKA. S týmž týmem hrála 10. prosince zápas o třetí místo ve skupině Ligy mistrů a účast v jarní části Evropské ligy. V tomto zápasu nakonec zaslouženě vyhrála 2:1 a díky většímu počtu vstřelených gólu na hřišti soupeře obsadila třetí místo ona. Hráči CSKA Moskva si to zasloužili, protože se k hráčům Plzně chovali arogantně a přezíravě a nechtěli jim ani při jednom zápase podat ruku. Teď zaslouženě prohráli a jsou poslední.

24. prosince 2013
(úterý)
DEN PŘESLAVNÝ JEST K NÁM PŘIŠEL
Rušný je tenhle prosinec, až příliš rušný. V práci se hrne tolik malých zakázek a různých takových komplikovaných, až někdy nestíhám ani zadat všechnu práci za konkrétní den a doháním to všelijak. Na zavírání příkazů nebylo ani pomyšlení a to vedlo k další pracovní sobotě a dlouhému včerejšímu přesčasu. Dnes však nemyslím na práci, dnes myslím na to, aby i k nám přišel Ježíšek. Ráno to totiž vypadalo, že nebude mít kam přijít a pod co nadělovat. Ale nakonec se všechno podařilo a Vánoce můžou být krásné jako vždycky - večeře, vánoční koledy, nová televizní pohádka, rozdávání dárečků. Měl jsem radost, že se všechno podařilo.

25. prosince 2013
(středa)
DEN KLIDU A MÍRU
Konečně po mnoha až příliš rušných dnech přichází den klidu, míru, pohody a radosti z dárečků, jež mi včera přinesl Ježíšek. Pod stromečkem jsem našel pěknou měkkou deku, kazetku s oblíbenou kosmetikou Old Spice, deset knížeček s historií hradů a zámků a spoustu pohledů s rekonstrukcí hradů a zámků Nakladatelství hradů a zámků "Putujme", úžasnou a nádhernou knihu Podivuhodné stromy Marie Hruškové a Jaroslava Michálka a knihu vzpomínek na staré krkonošské časy Jak to bylo dřív - vyprávěnky z Podkrkonoší II Jarmily Bachmannové. A ještě k tomu stolní kalendář "Lidová architektura 2014".

Dnes konečně je čas se z toho všeho radovat. První přišla na řadu knížečka s historií hradu Loket a můžu říct, že se četla jako detektivka. Mám tyhle knížečky doma všechny a většina jich je zajímavá, ale málokterý hrad má tak strhující historii s tolika dobýváními jako Loket. Důvodem bylo jednak to, že Loket byl moc pěkný a pevný hrad a k tomu i skvěle opevněné město a tak měl na něj zálusk ledaskdo a jednak že hrad měl dlouho v zástavě rod Šliků, jehož členové se ke svobodným měšťanům loketským chovali jako ke svým poddaným. Vinou toho v podhradí tak plály emoce, že to vedlo až ke vzplanutí regulérní války, hradu i města.

Oproti tomu historie hrádku Harasova nebyla vůbec dlouhá a mnoho se o ní vlastně neví. Zajímavější a delší je historie sousedního hradu Kokořína a drobných hradků v okolí. Bouřlivou historii plnou kořistnictví, nájezdů a plenění má skalní hrad Adršpach, bohužel se z ní do dnešní doby mnoho příběhů nezachovalo. Jen mlčenlivé skály se sporými zbytky zdí dosud stojí jako němí strážci tajemství.

Víc se v tenhle klidný den nedělo, tak si spolu projdeme ještě pár prosincových zajímavostí z mého diáříku.

DVA ČESKÉ KLUBY V JARNÍ ČÁSTI EVROPSKÉ LIGY
Byly časy, kdy se českým klubům v Poháru UEFA vůbec nedařilo, do Ligy mistrů se nikdy neprobojovaly a my se tak na podzim z máločeho mohli radovat. Posledních pár let je ale všechno jinak - tenhle podzim nám udělala radost Viktorka Plzeň, když porazila v posledním zápasu CSKA Moskva a postoupila ze 3. místa skupiny Ligy mistrů do jarní části Evropské ligy. Radost nám však udělal i Liberec, protože v posledním zápase vyhrál nad portugalským Estorilem 2:1, zatímco Freiburg prohrál se Sevillou 0:2 a proto i Liberci budeme na jaře fandit, aby se v Evropské lize dostal ve vyřazovací části co nejdál.

RADOVAN KREJČÍŘ ZŮSTÁVÁ V BASE
Podnikatel Radovan Krejčíř, který utekl před spravedlností a vězením z České republiky na Panenské ostrovy a do Jihoafrické republiky, byl i tam za své "zásluhy" zavřen do vězení.

Radovan Krejčíř zůstane v base

Zatím je to však jen vyšetřovací vazba a tak se snaží za každou cenu se dostat ven. Podal tedy žádost o propuštění na kauci, jenže soudce ji zamítl a Radovan Krejčíř zůstane v base. Dobře mu tak.

PARAMETRY KOLEČKA OD ŽIDLE V PRÁCI
Kolečko se mi polámalo... dvojkolečko od jednoho z pěti paprsků, rozbíhající se z nohy mé kancelářské židle - měl jsem tedy o kolečko míň a bylo to potřeba vyřešit. Napsal jsem si rozměry - průměr kolečka 50 mm, průměr čepu 11 mm, délka čepu 20 mm, rozteč koleček 55 mm. Nakonec mi ale v obchodě, odkud židli mám, dali zadarmo nové kolečko. Snad se zase chvíli vydrží nerozlámat.

17. prosinec byl vůbec příjemný den, byla úspěšná nejen moje mise s kolečkem, ale podařilo se mi sehnat vánoční dárečky pro mé blízké i pro sebe.

ZÁVISLOST NA HAZARDU
Podle jedné hodně znepokojivé statistiky trpí 40 - 80 tisíc Čechů závislostí na hazardu. Sice to není tolik, jako třeba na alkoholu, ale stejně to znepokojuje. Závislost na hazardu se - narozdíl od závislosti na drogách nebo alkoholu - hodně podceňuje, ale přitom dokáže být stejně ničivá. Ruinuje celé rodiny, vede lidi ke zločinu a nezřídka je přivádí i k sebevraždě.

Já o tom v průběhu loňského roku četl fascinující a varující knihu Já, hráč - zpověď opravdového gamblera, kterou napsal na základě svého životního příběhu jeden člověk, který měl všechny předpoklady k tomu, aby byl úspěšný - inteligenci, dobrou fyzičku i odvahu - ale bohužel v touze po dosažení rychlého zisku začal hrát ruletu a ta ho přivedla až na Nuselský most, kde chtěl vše skončit.
Naštěstí neskončil - dostal se z toho a díky tomu mohl napsat tohle varování nám všem, knihu o jednom životě zachráněném a mnoha zničených, knihu o tom, jaký švindl hazard ve skutečnosti je...

O hazardu, patologickém hráčství, jak z něho ven a rady pro ty, kdo patologického hráče znají najdete v příručce Už jsem prohrál dost na adrese http://www.kcentrumnoe.cz/cze/getfile.php?FileID=112. Napsal ji MUDr. Karel Nešpor CSc., uznávaný psycholog a odborník na závislosti.

UŽ SI NEKOPNOU!
Ovlivňovat zápasy slovenské fotbalové ligy kvůli sázkám se nevyplatilo šestici fotbalistů. Přišlo se jim na to a udělovaly se tvrdé tresty - organizátor má zákaz působit ve fotbale 25 let a ostatní si nekopnou do míče 14 let. To znamená, že prakticky skončila jejich fotbalová kariéra navždy. Podrobnosti se dočtete na adrese http://www.ceskatelevize.cz/sport/fotbal/255120-zakaz-cinnosti-na-14-az-25-let-slovensky-svaz-rozdelil-tresty-za-korupci/?mobileRedirect=off.

SNÍŽEN RATING EVROPSKÉ UNIE
Agentura Standard & Poors snižila rating Evropské unie z nejvyššího hodnocení AAA na AA+.

SPOZ ŘEŠÍ VOLEBNÍ DEBAKL
Strana práv občanů Zemanovci řešila 21. prosince na svém sjezdu volební debakl v říjnových volbách do Poslanecké sněmovny. Jeho hlavní příčina - prezident Zeman - odmítl na sjezd přijet a jen straně vzkázal, že má okamžitě přestat používat v názvu jeho jméno. To strana zatím odmítla, ale bude to řešit na dalším sjezdu příští rok v březnu.

31. prosince 2013
(úterý)
NAD DIÁŘÍKEM V POSLEDNÍ DEN ROKU
I když má diářík ještě stránky pro zbytek týdne, pro tenhle rok jsme na jeho poslední stránce. Dívám se na ni a napadají mě úplně stejné myšlenky, jaké mě napadaly loni. Že se to nezdá tak dlouho, co jsem listoval čistým diáříkem a zkoušel si představovat, co asi na nich bude. I dnes listuju týmž černým diáříkem od Anny, na kterém je vidět, že se mnou putoval celým rokem. Mám ho o to radši.

Černý diářík, který mě provázel rokem 2013

První stránka diáříku je už tradičně zasvěcena všem exotickým samolepkám, které se mi dostaly v průběhu roku do ruky.

Samolepky v diáříku

Ostatní stránky jsou zasvěcené sluníčkům a mráčkům - záznamům o počasí - příjmům a výdajům, zajímavostem nebo obrázkům.

Faul! Ať jde na trestnou lavici! Kecá! Ať jde na trestnou lavici za filmování! Pííísk! Na trestnou! OBA! Za nesportovní chování!

Kdybyste listovali mým diáříkem, určitě byste některé obrázky a zápisy poznali - že jste je viděli tady na mé stránce. Našli byste však mnoho a mnoho takových, které se na mou stránku nikdy nedostaly.

Obrovský policejní zátah na Úřadu vlády

Tenhle obrázek se týkal policejního zátahu na Úřadu vlády a zatčení Jany Nagyové a zavzpomínal jsem si jím na doby mého dětství, kdy jsem rád kreslil komiksy o honičkách policistů se zloději. Obrázek OBROVSKÝ POLICEJNÍ ZÁTAH se spoustou aut, policistů, vrtulníkem a "pojízdným lapákem" (autem, kterým se jezdí do krimu) v komiksu nechyběl skoro nikdy. Vzdor monstróznosti zásahu ovšem zločinci většinou utekli. Při zátahu na Úřadu vlády naštěstí nikoliv, je otázkou, jak dopadnou u soudu.

Na tomhle obrázku mám ministra financí pana Kalouska na policejní stanici u výslechu, kterak se - jak je u něho obvyklé - snaží co nejvíce mluvit a co nejméně říci...

Miroslav Kalousek u výslechu mluví v samých floskulích

Nemůže chybět páně Kalouska oblíbená fráze "Nevidím jediný důvod..." následovaná bohatým výběrem floskulí.

V diáříku se objevují i obrázky k zajímavým tématům, která se na mé stránce nakonec neprobírají. Například téma "Co se řešilo na koncilech".

Posvátný svatý koncil, na kterém se biskupové perou a nadávají si

Když si člověk přečte na Encyklopedii Wikipedia seznam církevních koncilů a synod, nestačí se divit, jak vznikalo něco, co se teď bere jako naprostý základ křesťanské víry, ale hlavně žasne nad tím, jaké věci někdy biskupové probírali. Na přání císaře Konstantina I. upravovali Bibli a rozhodovali, co se císaři hodí a proto bude uznáno jako "písmo svaté" a co se císaři nehodí, proto to bude odsouzeno jako "apokryf" (v tomto koši skončilo bohužel i Tomášovo evangelium). Rozhodovali, jestli Ježíš byl vtělený Bůh nebo syn Boží, jestli měl Ježíš lidskou nebo božskou podstatu, byla-li Marie neposkvrněná i po Ježíšově narození, jestli chleba a víno chutná i po "transsubstanciaci" jako chleba a víno (bylo rozhodnuto, že chutná jako maso a krev a komu chutná jako chleba a víno, ten je kacíř) nebo jestli je papež neomylný.

Koncily mívaly nezřídka velmi bouřlivý průběh (například Efezský koncil) a biskupové na nich světu ukazovali velmi výmluvně, co znamená pojem "křesťanská láska". Toho si všímá i horní obrázek na stránce - uprostřed koncilního sálu se dva biskupové perou, žene se k nim třetí, ale jiný ho zastavuje se slovy "Quod licet Iovi, non licet bovi." (Co je dovoleno Jovovi, není dovoleno volovi.) V pozadí jiný biskup dalšího biskupa praštil biskupskou berlou po hlavě se slovy "Cadit questio." (Konec disputace.) Vedle nich jeden biskup narazil druhému na hlavu vázu a ten z ní křičí "Damnata iam luce ferox." (My prokletí, kteří denního světla spatřiti nemohou.) Zpod jejich nohou páčí jiný biskup berlu, na které mu stojí a řve při tom "Hic est meum." (To je moje.). Předsedající koncilu se mračí, na někoho ukazuje obviňujícím prstem a řve "Crassa neglegentia!" (Hrubá nedbalost). Pod tím je nápis CONCILIUM SANCTUM SANCTORUM, o němž si nejsem jistý, jestli opravdu znamená to, co znamenat má, ale každopádně má znamenat POSVÁTNÝ SVATÝ KONCIL.

Spodní obrázek ukazuje, jak se na prvních koncilech upravovala Bible. Dva biskupové se přou a první ukazuje na stránku v Bibli se slovy: "Koukej, tady to je v Bibli černý na bílým." Druhý se ovšem nedá vyvést z klidu, stránku vytrhne a nevzrušeně řekne: "Hm, a už to tam není."

Pivo ve venkovním posezení hospůdky U Učíků dokáže být velmi inspirativní. Vymýšlím tam nejen kacířské obrázky o biskupech, ale dokázal mě tam napadnout i děj strašidelné povídky...

Začátek povídky Tajemství opuštěného kostela

Své místo mají v diáříku i různá krásná razítka z cest. Třeba z první dovolené v okolí Příbrami...

Razítka z okolí Příbrami

...z velké dovolené v Krušných horách...

Razítka z Krušných hor

...nebo z různých výletů.

Razítka z výletu do Dětenic a do Křince a okolí

Když tak listuju diáříkem, svědčí o tom, že rok 2013 byl pro mě rokem bohatým a naplněným prací i neobvyklými zážitky - vyklízením bytu po mé nevlastní babičce, rekonstrukce našeho bytu, stěhování nových strojů do práce a změny s tím spojené, ale také spousta pěkných cest z práce a fotografování, pěkné výlety a dvě hodně vydařené dovolené. Naštěstí ani zdraví nehaprovalo a tak se dá říct, že to byl rok, který toho přinesl hodně a který byl poměrně vydařený. Děkuju za něj. A doufám, že se budeme nad mým diáříkem scházet i příští rok, kdy vás čekají příběhy a obrázky z tmavě modrého diáříku od Anny.

Naše cesta pokračuje dál i v novém roce a to v souboru Z Tomova diáře - leden 2014.