Červené písmenko W
Modré písmenko W Modré písmenko W
Nápis Tomášův Internet
Červené písmenko W
Modré písmenko W Modré písmenko W

Tomášovy řeči

Reakce na článek "Hodní a nevinní komunisté aneb jak se nám pod nimi dobře žilo"

Dneska mne při brouzdání Internetem zaujal článek Hodní a nevinní komunisté aneb jak se nám pod nimi dobře žilo, jehož originál najdete na adrese http://www.jirivacek-satguru.cz/clanky/clanky-rok-2005/Hodni-a-nevinni-komuniste-aneb-jak-se-nam-pod-nimi-dobre-zilo. Narazil jsem na něj na Well.done Radka Hulána a tam napsal velice dlouhý komentář k věcem, které mne v tomto článku zaujaly. Script zmíněné stránky bohužel tak dlouhé komentáře nepřijímá a proto ho dávám sem. Toto je jeho znění.
Autor bohužel nemá u článku možnost komentářů, tak této možnosti využívám zde. A musím říct, že je to vynikající článek a až na pár věcí s ním lze zcela souhlasit.
Komunismus ve své prapůvodní podstatě JE ušlechtilá ideologie. Problémem jsou jen prostředky, jakými ho lze dosáhnout. Pokud se toho chopí jednotlivec, strana nebo vláda - vždy to dopadne tak, že budou nabízet něco, po čem mezi ostatními lidmi nebude žádná poptávka, když je do toho budou nutit, všechny je znechutí a znásobí jejich odpor - a tak na řadu příjde násilí a strach. Ale pak to bude jen hra na komunismus, neboť lidé nikdy nezapomenou... a dřív nebo později hra skončí - a to, proti čemu takový komunismus bojoval se rozbují s větší silou, než kdy dřív. Pro příklad nemusíme chodit daleko, stačí jen nahlédnout do Ruska.
Skutečný komunismus musí vzniknout v myslích a srdcích lidí a každý s jeho budováním musí začít sám a dobrovolně - třeba tak, jako to dělají někteří bohatí lidé - za své peníze si koupí dům, auto, cestují po světě... a když už všechno mají a spokojeně si žijí, začnou zakládat nadace, fondy a začnou se věnovat charitě. To je ale jen první krok, neboť takových lidí bude vždycky málo. Aby vznikl skutečný, opravdový komunismus, musí se k němu přiklonit prostě všichni. Jenže dokud bude majetek a peníze jediným měřítkem úspěchu a prostředkem, jak se realizovat a upevnit sebevědomí - tak komunismus nikdy nevznikne a zůstane jen nerealizovatelnou utopií. Aby mohl komunismus vzniknout, musí mít lidé jinou motivaci, než je majetek a touha po moci, která z majetku vyplývá. Musí najít to nepostižitelné cosi, co nazýváme smyslem života. Věc, která bude natolik motivující, že v jejím světle se majetek a moc stanou nedůležitými. Teprve pak může vzniknout opravdový komunismus. Mám pocit, že současná KSČM si vůbec neuvědomuje, jaký smysl má věta z jejich volebního programu "Trváme na idejích komunismu". Neboť pokud to myslí vážně, vzali na svá bedra úkol ryze duchovní, jehož řešení naleznou pravěpodobně na zcela jiném místě, než jsou parlamentní lavice, neboť je to úkol, který vyžaduje všechny síly - a ty by bylo škoda vyplýtvat v parlamentních žabomyších válkách.
Není tomu tak dávno, co jsem věřil, že KSČM udělala čáru za svou minulostí - a protože jde o stranu poznamenanou a proklínanou, nejsou v ní mocichtiví sebestřední kariéristé, kteří jsou pro každou společnost zhoubou a kterých je v ostatních parlamentních stranách plno. Jenže ona sama se v mých očích zkompromitovala - ať už svým uctíváním diktátora Gottwalda, tak hlavně články na své stránce, v nichž se netají úmyslem začít budovat nový socialismus.
Velice mne zaujal odstavec o kolektivní vině. Vnitřně s ním nesouhlasím, ale těžko bych dokázal s logickými a opodstatněnými argumenty autora polemizovat. Jen bych chtěl upozornit na to, že nikdy nelze zevšeobecňovat a paušalizovat. A pokud už to tak někdo chce, tak až budete rušit komunisty a vyhánět je z Parlamentu, přiberte k nim i Křesťanské demokraty. Neboť diktatuře socialistické a nacistické předcházela diktatura církevní, která byla úplně stejná, ale narozdíl od zmíněných přetrvala celá staletí, neboť zneužila to nejcennější, co každý člověk má - jeho víru - tím, že se postavila mezi lidi a Boha - a to, co hlásala a činila bylo vírou asi tolik, jako komunismus, který jsme zažili byl komunismem. Pokud by se tedy popsaná myšlenka rozvedla, hlásil by se každý křesťan hrdě k této diktatuře a nesl její vinu. Argumentů pro podporu tohoto tvrzení by se dalo najít velké množství - už třeba jen to, že si Křesťanští demokraté myslí, že Bible je závazným zákonem, který prostě musí dodržovat každý - jak například dokázali svým postojem k Zákonu o registrovaném partnerství, jehož přijetí zuřivě bránili a argumentovali Biblí a svatým Pavlem. Nedokazuje už to, že v jejich vládě by byl jimi stvořený bůh prezidentem a Bible zákonem, závazným pro všechny?
Velmi mne také zaujal odstaveček o Spojených státech a jejich zásluhách o naši svobodu. Vlastně mu nelze nic vytknout, spíše je třeba jen pár věcí doplnit. Spojené státy skutečně bojovaly proti nacistickému Německu i socialistickému Sovětskému svazu - ale vyplatilo se jim to vskutku královsky. Po skončení 2. světové války se staly velmocí, která určovala dějiny - společně se SSSR, se kterým si doslova rozdělily svět. Když skončila studená válka, staly se Spojené státy velmocí číslo 1, která takřka nemá konkurenci. Takové postavení a taková moc nad světem je pro představitele Spojených států jistě velice příjemná a její chuť je opojná. Jenže poslední vývoj ukazuje, že tomu tak nemusí být dlouho - státní dluh narůstá, americký dolar neustále oslabuje, ekonomika stagnuje, prostí Američané mají čím dál větší dluhy... pokud budou tyto problémy pokračovat, stanou se Spojené státy ideální živonou půdou pro nějakého toho budoucího Hitlera či Stalina a je možné, že se režim v USA změní z demokracie na diktaturu - a pak už nebudou Spojené státy takovým zachráncem a spásou lidstva, jak je mnoho lidí dnes vidí.
Některé náznaky ale znepokojivě naznačují, že se na budoucí diktatuře pilně pracuje už dnes. Ať už to je existence tajných kriminálů, v nichž může beze stopy a bez soudu zmizet každý s vágním odůvodněním "osoba podezřelá z terorismu". Nebo existence silného, zákeřného a nepostižitelného nepřítele, který může znenadání udeřit na kohokoliv z nás a před kterým nás můžou uchránit pouze a jedině Spojené státy, když jim umožníme postavit jejich vojenské základny po celé Evropě. Takového nepřítele, kterým lze strašit lidi má každá diktatura - církev měla ďábly a peklo, komunisté měli kapitalisty, nacisté židovsko-bolševickou hrozbu... a když zaběhneme do oblasti literární, v knize George Orwella 1984 měl režim nepolapitelného nepřítele jménem Goldstein a ve Farmě zvířat to byl vyhnaný majitel farmy Jones a později vyhnaný vůdce revoluce Kuliš. A Spojené státy mají Usámu bin Ladina a všemocnou Al-Kajdu. Diktátorské režimy takového nepřítele potřebují, protože při strachu z ohrožení jsou lidé ochotní slevit ze svých lidských práv a ledacos skousnout.
Možná se vám bude zdát, že přeháním, ale nebylo vám nápadné, že Praze začalo hrozit extrémní teroristické nebezpečí náhodou zrovna ve chvíli, kdy v naší společnosti vrcholila diskuse o umístění americké vojenské základny na našem území?
Možná, že jen vidím duchy, vyvolané četbou výše zmíněné literatury, ale já osobně jsem přesvědčen, že nás v budoucnu čeká diktatura, jejímž autorem budou Spojené státy.
Poslední, k čemu bych rád něco podotkl je autorova zmínka o bombardování německých měst. Z jeho textu přímo čiší nevyřčené: "Dostali, co jim patřilo." To mi ale připadá jako dosti prapodivné pojetí spravedlnosti. Byl bych méně vrah, kdybych zabil dítě člověku, který mi zabil dítě? A je menším válečným zločincem ten, kdo nařídí vybombardování města, díky čemuž se za jedinou noc 40.000 nevinných lidí uškvaří v hořícím fosforu, jako se to stalo v Hamburku?
Jinak se mi článek moc líbí a autorovi moc děkuji, že napsal článek, díky němuž jsem téměř celé odpoledne spřádal výše popsané myšlenky.
Vaše komentáře

Jméno:
E-mail:
Web (i s http://):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u>, <i> a <br> , můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
 
   

Zobrazit příspěvky:

1-20   


Bazger
bazger@email.cz
http://www.levicove.estranky.cz
9. 05. 2009, 08:00:31
Plně s článkem souhlasím!! Ač volič KSČM, přesto vidím šanci pouze ve skutečně čistém apolitickém komunismu. Takový je možné vytvořit, jen chtít!


Tomáš -> nnn
Internetman@seznam.cz
http://www.pohodar.com
3. 01. 2007, 10:26:17
Obvykle na anonymní vzkazy tohoto typu reaguju velmi tvrdě nebo nereaguju vůbec, ale je fakt, že jsi mě svým vzkazem upozornil na jednu velikou chybu, jíž jsem se dopustil - a to tu, že jsem obhajoval komunismus takový, jaký ho vidím já. Ale zapomněl jsem, že komunismus byl definován Karlem Marxem a V. I. Leninem... a zdá se, že jejich myšlenky znáš mnohem lépe Ty, ač mně nadáváš do bolševiků.


nnn
@
13. 12. 2006, 09:15:14
Tento komentář je teda strašná demagogie!! Komunismus jako ideál je zhovadilost, žádná ušlechtilá ideologie, bolševiku! Nikdy nebyl zneužit, byl opravdu takový, jak jej vymyslel Marx a realizoval Lenin. V základech komunismu je nesvoboda/otroctví, podřízení se jedince většině apod. Koncentráky, chovné stanice na "nové" lidi (jako za Hitlera), státní převýchova, to všechno je už v původním komunismu, to není výmysl těch, kdo komunismus "zkazili". Takže: Bůh nás chraň před "skutečným" a opravdovým nezneužitým komunismem.


Tomáš
Internetman@seznam.cz
http://www.pohodar.com
28. 11. 2006, 18:26:27
Testovací komentář



Zobrazit příspěvky:

1-20   

Zpět na Tomášovy řeči
Tomáš
28. 11. 2006



Tomáš 2006
Naposledy změněno: